ماده ۷ ـ
وظایف کمیسیون حل اختلاف رسیدگی به اختلافات صنفی افراد صنفی و صلح و سازش بین آنان می باشد که از طریق اتحادیه به کمیسیون ارجاع می گردد .
ماده ۸ ـ ترتیب رسیدگی در کمیسیون حل اختلاف :
۱ ـ شکایت افراد صنفی باید در دفتر اتحادیه ثبت و حسب نوبت در دستور کار کمیسیون قرار گیرد ، کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته به شکایات رسیدگی و نظر خود را به اتحادیه برای اقدام قانونی اعلام نماید .
۲ ـ در هر مورد اعضای کمیسیون پس از طرح موضوع و استماع نظرات طرفین و بررسی مستندات ارائه شده ، نظر خود را اعلام خواهند نمود و در صورت عدم حصول سازش بین طرفین به صدور نظریه مبادرت خواهد شد .
توجه :
ـ به نظر می رسد با توجه به ماده (۷۲) قانون نظام صنفی سهو قلم شده و مدت ۵ روز صحیح است .
ـ به نظر می رسد با عنایت به ماده (۷۲) قانون نظام صنفی عبارت ( طی یک هفته ) سهو قلم شده و زاید است .
۳ ـ چنانچه در جریان رسیدگی کمیسیون به اختلافات مطروحه صنفی تخلفاتی احراز گردد ، حسب مورد به ترتیب مقرر در قانون و مقررات نظام صنفی اقدام خواهد شد .
تبصره : چنانچه عضو اتحادیه کشوری به نظر اتحادیه اتاق ایران معترض باشد می تواند ظرف مدت بیست روز پس از زمان ابلاغ ، اعتراض خود را به دبیرخانه هیات عالی نظارت منعکس نماید . دبیرخانه موظف است برابر مقررات به موضوع رسیدگی نماید .
لیست اعضا کمیسیون حل اختلاف
علی جعفری | 02177506242 | 09122364218 |
محمد ظهیری | 02177507415 | 09121194392 |
کاظم صدریه | 02177506268 | 09123483027 |
محمود فهیمی | 02133281040 | 09121162847 |
سید محمد سید مرتض | 09125349059 |