بیمه هزینه های حقوقی

خدمات غیر حضوریفرم‌هاراهنمای خسارت بیمه‌نامه حامی

راهنمای خسارت بیمه‌نامه حامی

بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان در صورت نیاز به استفاده از خدمات این بیمه‌نامه باید ابتدا «فرم اعلام خسارت بیمه‌نامۀ حامی» را از سرپرستی‌ها، نمایندگان یا تارنمای شرکت دریافت و پس از پرکردن، آن را به واحد خسارت شامل سرپرستی‌ها و شعب یا نمایندگان منتخب تحویل دهند یا از طریق سامانه جامع بیمه هزینه‌های حقوقی به شرکت بفرستند.

کارشناسان شرکت پس از دریافت درخواست و مدارک مرتبط برای متقاضی پرونده خسارت تشکیل می‌دهند و در صورت نیاز برای وی معرفی‌نامه صادر می‌کنند.

بیمه‌شده با مراجعه به وکیل یا موسسۀ حقوقی طرف قرارداد می‌تواند از خدمات در چهارچوب بیمه‌نامه بهره‌مند شود. در پایان نیز لازم است تایید کند که از خدمات پیش‌بینی‌شده استفاده کرده است.

راهنمای خرید بیمه‌نامه حامی

راهنمای خرید بیمه‌نامه حامی

متقاضیان خرید این بیمه‌نامه پس از دریافت «فرم پیشنهاد بیمه‌نامۀ حامی» از سرپرستی‌ها و نمایندگی‌ها یا تارنمای شرکت باید آن را تکمیل و سپس به نمایندگان فروش یا سرپرستی‌های شرکت تحویل دهند تا باقی روال آن از سوی شرکت بیمه کوثر انجام شود.

روش‌ صدور

بیمه‌نامه حامی تنها به صورت گروهی صادر می‌شود. این بیمه‌نامه با توجه به ماهیت بیمه‌شدگان به دو گروه تقسیم می‌شود:

  1. بیمه‌نامه اشخاص حقیقی: بیمه‌گذار در این نوع بیمه‌نامه، کارکنان خود را به‌صورت گروهی بیمه می‌کند.
  2. بیمه‌نامه اشخاص حقوقی: این نوع بیمه‌نامه ویژه نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌های مادر و زیرمجموعه‌های سازمانی بیمه‌گذار است. بیمه‌گذار با خرید این بیمه‌نامه برای سازمان‌های زیرمجموعه خود، آنان را در برابر ریسک‌های حقوقی ایمن می‌کند.

پوشش‌های بیمه‌نامه

این بیمه‌نامه در گام نخست به دنبال پیشگیری از وقوع خطر است؛ یعنی با ارائه پوشش‌های زیر سعی در کاهش احتمال وقوع مشکل‌ها و دعاوی حقوقی دارد.

  • استفاده از کتابخانۀ برخط و مطالعه و بهره‌مندی از مقاله‌های کاربردی حقوقی در موضوع‌های فراگیر و لازم
  • مشاوره حضوری و غیرحضوری با وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری طرف قرارداد با شرکت
  • بررسی اسناد و تنظیم قراردادهای تحت‌پوشش توسط متخصصان شبکه ارائه خدمات

در گام بعد، در صورت بروز مشکل‌های حقوقی و قضایی با سایر افراد جامعه، این بیمه‌نامه در پی حل اختلاف با بهترین روش است. بدیهی است که بهترین روش را در هر زمینه، متخصصان طی مراحل زیر انتخاب می‌کنند.

  • مطالعه و بررسی پرونده
  • میانجی‌گری (داوری، مصالحه و ...)
  • تنظیم لایحه و دفاعیه برای ارائه به دادگاه
  • نمایندگی حقوقی (وکالت)

در سیر مراحل دعاوی حقوقی و حل اختلاف از طریق مراجع قضایی ممکن است هزینه‌هایی برای بیمه‌شدگان به‌وجود آید که بیمه‌نامۀ حامی برخی از آن را نیز بر اساس شرایط بیمه‌نامه به شرح زیر جبران می‌کند:

  1. هزینه کارشناسی‌های مختلف که دادگاه آن را الزام کرده باشد.
  2. هزینه‌های استفاده از خدمات قضایی مانند ابطال تمبر
راهنمای اصطلاحات حقوقی بیمه حامی

برخی اصطلاحات و دعاوی بیمه‌نامۀ حامی (هزینه‌های حقوقی)

قیمومت: نگهداری و سرپرستی قانونی از محجورین (کودکان، مجانین و افرادی که صلاح خود را تشخیص نمی‌دهند.)

اطفال: دعاوی‌ای که درخصوص امور مربوط به یک فرد صغیر (نابالغ) باشد.

عقد رهن: گرو گذاشتن مالی برای ضمانت انجام تعهدی

افراز: ازاله وصف اشاعه از مال؛ یعنی مالی که مالکیت آن مشاعی باشد را تفکیک و جدا کنیم.

همسایگی: همسایگان نسبت به یکدیگر حقوق و تکالیفی دارند که در صورت رعایت نشدن آن، دعاوی همسایگی رخ می‌دهد. این نوع دعاوی بیشتر در آپارتمان‌ها به‌وجود می‌آید. مسائلی همچون ایجاد مزاحمت، تخریب و ایجاد خساراتی مانند نشتی آب نمونه‌هایی از آن هستند.

حد: مجازاتی که خداوند برای عقوبت گناهکاران در این دنیا تعیین کرده است؛ مانند تازیانه، تبعید و ...

تعزیر: مجازاتی که مشمول حدود، قصاص و دیات نیست و نوع و میزان و کیفیت اجرای آن طبق قانون و نظر قاضی تعیین می‌شود. این مجازات‌ها از حیث شدت، شامل 8 درجه به شرح زیر است:

درجه 1: حبس بیش از 25 سال؛ جزای نقدی بیش از 1 میلیارد ریال؛ مصادره کل اموال؛ انحلال شخص حقوقی

درجه 2: حبس بیش از 15 تا 25 سال؛ جزای نقدی بیش از 550 میلیون تا 1 میلیارد ریال

درجه 3: حبس بیش از 10 تا 15 سال؛ جزای نقدی بیش از 360 تا 550 میلیون ریال

درجه 4: حبس بیش از 5 تا 10 سال؛ جزای نقدی بیش از 180 تا 360 میلیون ریال؛ انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی

درجه 5: حبس بیش از 2 تا 5 سال؛ جزای نقدی بیش از 8 تا 180 میلیون ریال؛ محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از 5 تا 15 سال؛ منوعیت دائم از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی؛ ممنوعیت دائم از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه اشخاص حقوقی

درجه 6: حبس بیش از 6 ماه تا 2 سال؛ جزای نقدی بیش از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال؛ تازیانه از 31 تا 99 ضربه؛ محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از 6 ماه تا 5 سال؛ انتشار حکم قطعی در رسانه؛ ممنوعیت از یک یا چند شغل یا فعالیت اجتماعی تا 5 سال؛ ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه اشخاص حقوقی تا 5 سال؛ ممنوعیت از صدور اسناد تجاری تا 5 سال

درجه 7: حبس 91 روز تا 6 ماه؛ از 11 تا 30 ضربه تازیانه؛ محرومیت از حقوق اجتماعی تا 6 ماه؛ هر نوع مجازات دیگر که شامل سایر درجات نگردد.

درجه 8: تا 3 ماه حبس؛ جزای نقدی تا 10 میلیون ریال؛ تا 10 ضربه تازیانه

راهنمای ثبت درخواست بیمه‌نامه حامی ویژه بازنشستگان

 راهنمای استفاده از بیمه‌نامه حامی ویژه بازنشستگان

طبق توافق شرکت بیمه کوثر با سابا، همه بازنشستگان محترم نیروهای مسلح به صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌نامه حامی قرار دارند و در حدود شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌نامه، می‌توانند از مشاوره کارشناسان و وکلای طرف قرارداد بیمه کوثر در امور حقوقی و قضایی خود بهره‌مند شوند.

برای ثبت درخواست مشاوره حقوقی، بازنشستگان باید به روش زیر عمل کنند:

1. مراجعه به سامانه بیمه هزینه‌های حقوقی به نشانی hami.kins.ir (شکل زیر) 

2. ثبت کد ملی و تاریخ تولد، و در پایان کلیک روی دکمه «جستجو». (تاریخ دقیق تولد را پس از کلیک داخل مستطیل آن، از روی تقویمی که نمایش داده می‌شود انتخاب کنید.)

3. اگر شخص توسط سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح به عنوان بازنشسته معرفی شده باشد، اطلاعات هویتی وی از طریق سازمان ثبت احوال استعلام و فیلدهای موجود پر خواهد شد. در اینجا بیمه‌شده باید فقط تلفن همراه خود را در جای مربوط بنویسد. اما درصورتی که سامانه ثبت احوال با اشکال مواجه باشد بیمه‌شده باید همه اطلاعات هویتی را نیز خودش وارد کند.

توجه: در صورت مواجهه با پیغام «با مشخصات وارده، بازنشسته یافت نشد»، بیمه‌شده باید موضوع را از همکاران سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح پیگیری کند.

4. در صفحه بعد، انتخاب و تکمیل «گروه موضوع»، «موضوع»، «استان درخواست سرویس» و «پوشش»، سپس درج توضیح مختصری درباره موضوع پرونده و در صورت نیاز، بارگذاری فایل‌ها و تصاویر مربوط و در نهایت کلیک روی دکمه «ثبت» (شکل زیر)

5. دریافت کد رهگیری و نگه‌داشتن آن برای پیگیری‌های بعدی

6. وکلای طرف قرارداد بیمه کوثر در اسرع وقت برای مشاوره و راهنمایی با شما تماس می‌گیرند.

بیمه‌نامه حامی

نخستین بیمه‌نامه که در قالب رشته بیمه هزینه‌های حقوقی تهیه و تدوین شد با نام «بیمه‌نامه حامی» به عنوان یک محصول نهایی در اختیار بیمه‌گذاران قرار گرفته است. این بیمه‌نامه به‌منظور پیشگیری از وقوع اختلافات و دعاوی حقوقی و همچنین حمایت مادی و معنوی از بیمه‌گذاران در حل‌وفصل مشکل‌ها و مسایل قضایی آنان صادر می‌شود.

 
بیمه هزینه های حقوقی

بیمه هزینه های حقوقی:

شرکت بیمه کوثر با در نظر گرفتن اصل «حمایت از حقوق شهروندی»، برای نخستین بار در کشور به صورت انحصاری بیمه هزینه‌های حقوقی را به کوشش کارشناسان و متخصصان امور بیمه‌ای و حقوقی طراحی کرده است. هدف اصلی از عرضه این نوع بیمه‌نامه در گام اول، پیشگیری از وقوع مشکل‌های حقوقی و در گام دوم، حمایت از بیمه‌گذاران در حل‌وفصل مناقشه‌ها و مسائل قضایی آنان است. با گسترش این رشته بیمه‌ای در بین عامه مردم، امیدواریم رویای حمایت همه‌جانبه در امور حقوقی را برای تمام شهروندان ایرانی محقق کنیم.
بیمه‌نامه حامی

    خانهدرباره ماورودارتباط با ما
    صدور آنلاین بیمه